Wednesday, April 24, 2013

Jiwa Hamba


Bismillah :)

Aku duduk membelek notaku 
Meneliti setiap bait kata-kata yang akan dilontar
Bersiap sedia menjadi dai'e yang bermatlamat
Berhujah dan belajar tanpa henti, walau lesu dan letih sering menyinggah.

But the main point is; 
How do you carry yourself? (to the future)
How you cleanse your heart in the way Quran does?
And most importantly, what is your purpose in life? Your WHY.

Tersenyum :)
Kerna kini tujuan hidup aku makin jelas
Jiwa hambaku yang dulu meronta, berjaya bebas dari kepompong takut
Ternyata, da'wah menuntut kita berfikiran besar
Syukur Ya Allah.

Tatkala aku leka, 
Ku pujuki hati ini dengan Doa Minda
Air mata mula bergenang
Aku bersujud dari lutut ke lutut
Aku merasa sentuhanNya
Aku mulai sedar apa itu erti Syukur.

Hidup lebih bermakna setiap saat
Aku mulai mengelak perkataan 'bosan'
Kerna aku pasti, manusia diciptakan untuk sesuatu
Demi masa, kitalah yang menentukan 
Mahunya apa. Dan Siapa kita.

Aku berimpian,
Menjadi dai'e yang kuat menyatukan ummah!
Akanku kejar matlamat hidup
Demi impian. Impian. Dan impian.
Menyelamatkan banyak jiwa kosong kepada pengertian
Moga Allah redha
Amin Allahumma Amin.


No comments: