Sunday, July 7, 2013

Konvensyen Bidadari Dunia 2013. It's Coming Back!

Bismillahirrahmanirrahim.
Alhamdulillah 'ala kulli hal. At last, I heard a GOOD NEWS tentang event Konvensyen Bidadari Dunia yang akan berlangsung pada tahun 2013 ni :)

I am so eager to update bout this event because I have been there a year ago and feel the ukhuwah and blessing from all the people around there. We got amazing speaker too at that moment and I believe, this year, they went throughout introducing the same or new people instead! Can't wait to hear out the new topic which I assumed very attractive for all the audience out there! So come on, book your ticket NOW!




Pada tarikh dan hari yang sama, dua event akan berlangsung di mana Konvensyen Bidadari 2013 untuk kaum Hawa akan bertempat di Dewan Planery PICC, dan Bengkel Suami Mithali di Dewan 1 PICC bagi kaum adam untuk melengkapi (inshaAllah) pasangan suami isteri atau bakal suami isteri dalam perancangan mengembalikan kegemilangan ummah, inshaAllah :)

Bengkel juga akan berlangsung 2 hari pada 31 Ogos dan 1 September 2013. Jika individu, RM70. Jika berpasangan (Wife ke Konvensyen Bidadari Dunia + Husband ke Bengkel (awam) RM200, jika pasangan adalah student RM170)

Best kan poster ni? Semoga bermanfaat. For those yang excited nak pergi, bolehlah refer to this web for further details, dan dapatkan harga istimewa ini sehingga 31 Julai 2013: 


Yang bestnya, event kali ni they promote 2 in 1 package gitu. Wallaah! Package pasangan suami isteri and seat single pun ada :D Unfortunately, event kali ni saya still pergi berseorangan jugak. Eh, not sure! Haha. Still dalam proses memujuk kakak ipar untuk pergi. Haha. (syahirul.com tolong baca :p)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Flashback balik event Konvensyen Bidadari Dunia 2012 pada tahun lepas. Terlalu manis, memori pertemuan di antara kami. Bukan mudah untuk mengenali sesama muslim jika tiada rasa ingin tahu sesama masyarakat, namun action yang pertama harus kita lakukan adalah memahat hati mereka dengan senyuman yang ikhlas dan indah. Alhamdulillah. Saya berkawan dengan orang yang lebih dewasa, bekerjaya (wartawan TV, lecturers, businesswoman, owner saloon muslimah, etcs) dan yang paling penting, yang berpengalaman. Subhanallah. Saat rasa itu masih terkesan di hati. Dan pada saat itu, secebis kenangan telah terpahat di diari blog ini :)

Let's GET EXCITED TO LEARN SOMETHING NEW! May these entries help you to justify the needs of learning and assist you throughout your decision as well. InshaAllah :)



Konvensyen Bidadari Dunia 2012, flashback pictures that last:

PICC full house! Awesome subhanallah :')
Sangat cantik, 1st time datang seriously jadi jakun kejap.

See? Budak kecik pun amik part jadi volunteer tahu? 
Hee. Comel! Nak cubit picit pipi dia kuat-kuat! >,<

Para panelis dan moderator Forum Fesyen: Yes or No?
(Amazing slot ever!)

Solehahs, in 2nd day slot. 
Alhamdulillah, banyak sangat belajar dari pengalaman mereka.


"Berpesan-pesanlah kamu, walau sepotong ayat."

So, what are you waiting for?
BOOK YOUR TICKET NOW! :)










1 comment:

Tengkubutang said...

Follower ke : 547
Hai.. Salam Kenal..
done follow.. jom follow blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/