Friday, June 5, 2015

Saat Aku Jumpa Herbalife

Assalamualaikum et bonjour people!

Comment ca va? Alhamdulillah, another blessed day for all of us. "Thank you Allah!" *shouting in tears* Harini aku nak story on how I met herbalife in true definition. I used to hear lots of rumours bout herbalife when I was a teenager. I used to assume herbalife is a weight-loss and weight-gain products only. And i didn't know much more - until I met Salimah, who was really a true friend yang susah senang banyak tau story aku until today, Alhamdulillah.


HOW I MET HERBALIFE?
Through a Nutrition Club (NC) that doesn't exist officially yet at Universiti Malaysia Kelantan (Info: Sekarang dah official dah under university wehoo). Salimah started alone by inviting me to her room and serve this amazing nutrition in 3 steps (And guess what, students afford to have this nutrition daily! So woww!). She educate me the importance of nutrition by focused on improving health and the atmosphere seems good when more students are coming and the love-bonding were superb. Almost semua yang tak kenal mula jalin ukhuwah gitew. Since that, we become so close. I still remember that day was on study week and I saved most of my money just to have this good nutrition. And syukur, I still continue having this good nutrition until now (3 years and 6 months yeayyy!), perhaps inshaAllah until my last breath. :)

What makes me so excited about Herbalife?

  • LOVE - Jarang sangat ada tempat yang bila kita masuk, most of the people greet and smiling to us. Shockingly in NC semuanya friendly dan senyum. Siap peluk lagi tanda kasih sayang walaupun tak pernah kenal (Disclaimer: With the same genders ONLY :D). That's what Islam teaches us all about - untuk bersilaturrahim sesama manusia :') Lumrah manusia sememangnya suka disayangi.

  • HEALTHY LIFESTYLE - Education 80% nutrition and 20% exercise yang tak pernah aku tau. Dan di sini aku belajar everything tentang tubuh badan kita. Ya Allah, zalimnya aku kalau tak cintakan tubuh badan aku - tak jaga pemakanan, tak jaga cara hidup aku dari muda, tak sayang badan sampai rosakkan organ/anggota badan aku sendiri (Di antara nikmat Allah yang mana satu kah kita dustakan? T.T ) Ya Rabb, thank you for giving me such a beautiful knowledge that I'm looking for and am experienced myself :') Nak tau lebih lanjut tentang healthy active lifestyle? Rajin-rajinkan diri pergi event/training herbalife :) You will see the bigger picture of yours.

  • APPRECIATION - Dulu, aku tak pernah rasa ada orang hargai aku. Not even since in secondary school. Dah la kawan makan kawan, cakap belakang aiyoo. Nak jumpa true friend apatah lagi. Dicerca dimaki dihina tu dah biasa. Hati aku kosong. Lopong hidup. And Allah planned well hidup aku, everything changed since I entered this NC! Aura dia lainnyaaa MashaAllah :') Kau bayangkan, time aku sharing, buka mulut, kenalkan diri, minum shake pun orang tepuk dengan meriahnya, apatah lagi bila semua belakanya positif dengan diri aku. Ya Allah, masa tu aku rasa heaven gila sebab dapat kawan-kawan yang sangat membantu aku keluar dari 'kepompong diri' yang aku cipta selama ni :) And that triggers me to join this mission! :D

  • SELF-DEVELOPMENT - Ye, kat sini tempat aku bangunkan diri. Sebab aku ni tak reti bercakap. Eh buka mulut kenalkan diri tu pandai la. Takat tu je. Pastu nak borak mesti dengan orang yang aku kenal. Bab present kat depan hoiiii menggigil. Public speaking aku pangkah awal-awal. Takut dengan lautan manusia dan tak pernah reti cakap spontan. #throwback masa kat Semashur - I have to give a speech as a representative of Semashur Islamic Society (SIS) in an event. Guess what.. tak sampai 5 minit pun aku bercakap dengan suara menggigil, aku dah turun stage and crying myself betapa tak konfiden nya aku dalam bagi speech. Mana taknya, skrip speech yang aku dah siapkan tertinggal pulak dekat dorm T.T Masa tu rasa gilaaaaaa down! But Allah hears me, since that hari-hari aku doa kat Allah aku nak pandai cakap spontan and inspired people macam Dr Fadzilah Kamsah kat TV tu. See, kita boleh mintak everything to Allah kan? End up, in 2013 Allah makbulkan doa aku in pakej! SIHAT bersama dengan YAKIN DIRI woww! Masa ni aku tak henti-henti syukur sebab dua benda ni lah aku banyak bangunkan diri untuk ignore apa orang cakap dan yakin untuk hidup. Yes, yakin untuk hidup :') *speechless*




Herbalife. It's more than just a weight-loss and weight-gain products. It's about improving health, improving self, improving wealth, improving lifestyle and the way we think. It creates a destiny on how we can achieve our dreams by helping more people.We can travel, we can be happy, we value our life more than before, and we appreciate everything around us more often. Herbalife is a life-style. That's why I said, it is more than that :')

Tanpa Allah, aku takkan dapat semua ni. So let's be a grateful woman/man on Earth. Allah rancang sebaik-baiknya hidup kita. Tak gempaq la kan kalau takde cabaran. Lagi banyak challenge, lagi kuat Allah sayang. Dulu aku banyak complain. Sekarang aku banyak syukur. That's what herbalife changes me into a Muslim. Seeing everything positively dan selalu sangka baik pada manusia dan Dia. Dan aku belajar untuk tak judge people easily. Yelah, mana mungkin kita pernah tahu tentang kisah hidup dia dan struggle yang dia tengah lalui kan? So, let's be a better person. Untuk sesuatu itu berubah, kita yang perlu berubah dahulu :)



Ada sesiapa yang dah ready nak sihat, cantik dan langsing untuk Ramadhan dan Raya nanti? Contact me now for personal coaching:
0196373032



No comments: